Księga kondolencyjna

Dawniej księgi kondolencyjne wystawiane były głównie podczas pogrzebów osób znanych lub zmarłych w wyniku katastrof. Obecnie, te osobliwe pamiętniki spotyka się także w trakcie prywatnych uroczystości rodzinnych, nawet wtedy gdy żegnana …

Pochówek wertykalny – zmarli pochowani na stojąco

Niektóre rozwiązania z branży funeralnej stanowią pewne innowacje. Choć nie są stosowane w wielu miejscach na świecie, mogą stanowić pewien wymuszony trend w przyszłości. W dzisiejszym artykule opiszemy dość ciekawą koncepcję …

Rekonstrukcja twarzy za pomocą druku 3D

Bardzo często koniec życia wyznaczają czynniki od nas niezależne, między innymi tragiczne w skutkach wypadki. W 2020r., tylko w wypadkach samochodowych zginęło 2 480 osób. Jednak nagłych śmierci było znacznie więcej. W takich …

Ze względu na duże zanieczyszczenie środowiska wiele osób zaczyna bardziej racjonalnie podchodzić do swojego stylu życia, a tym samym wybierać produkty i usługi, które będą wpisywać się w prezentowane przez nich normy społeczne i kulturowe. Klienci mają coraz większe przeświadczenie, iż o losie naszej planety decydują za pomocą swoich portfeli, a przedsiębiorstwa zdają sobie z tego faktu sprawę, udostępniając im tego, czego oczekują. Każdy zakład pogrzebowy walczy o kolejnych klientów, a w związku z tym, iż tematyka ochrony środowiska na dobre zagościła branży funeralnej, co chwile pojawiają się nowe pomysły

Hybrydowy Ford Mondeo

Firma Indusauto, produkująca autokarawany, wprowadza właśnie na rynek hybrydowy samochód pogrzebowy zbudowany na podwoziu Forda Mondeo MK5 SW, który łączy w sobie silnik benzynowy o pojemności 2.0l, a także silnik elektryczny o mocy 88kw, które w połączeniu oferują moc całkowitą 187 koni mechanicznych. Zgodnie z informacjami przedstawionymi przez firmę, ten nowoczesny hybrydowy karawan zapewnia niskie zużycie paliwa oraz minimalną ilość spalanego CO2 (zgodną z europejskimi przepisami i rozporządzeniami dużych miast mających za zadanie obniżenie emisji dwutlenku węgla do atmosfery). Dom pogrzebowy decydując się na taki karawan, może być pewny, iż nie będzie miał problemów z wjazdem do miast, które ograniczają ruch pojazdów ze względu na emisję spalin. Ponadto, cicha praca silnika sprawi, iż uczestnicy ceremonii pogrzebowej idący w kondukcie za karawanem, będą mogli w pożegnać osobę zmarłą w godniejszych warunkach, a sama ceremonia pogrzebowa będzie wyglądała bardziej profesjonalnie. Zgodnie z zapowiedziami producenta, pokonywanie dłuższych tras ma być bardziej ekonomicznie, aniżeli w przypadku samochodów pogrzebowych wyposażonych w silniki diesla.

Elektryczny karawan

Jeszcze kilkanaście lat temu karawan elektryczny kojarzył nam się z pojazdami typu Melex, które choć są małych rozmiarów i doskonale spisują się na wąskich uliczkach cmentarzy, to jednak nie są tak reprezentacyjne, jak samochody pogrzebowe zbudowane na nadwoziu Jaguara czy Mercedesa. Hiszpański producent Bergadana zaprezentował karawan typu bus, zbudowanego na nadwoziu Mercedesa Vito, który mógłby przewozić jedną lub dwie trumny i doskonale łączyć w sobie funkcję elektrycznego samochodu, zachowując przy tym pełnię estetyki. Wspomniany samochód pogrzebowy mógłby służyć zarówno do celów transportowych, jak i obsługi uroczystości (dzięki licznym uchwytom na kwiaty i cichej pracy silnika). Obecnie zaprezentowany model ATYS może pochwalić się zasięgiem 150 kilometrów na jednym ładowaniu. Pełen cykl ładowania trwa około 6 godzin. Jednakże, zgodnie z zapowiedziami firmy, do końca przyszłego roku, firma ma opracować model, który przejedzie ok. 400km w cyklu miejskim.

Podsumowanie

Wraz ze wzrostem świadomości konsumentów, a także rosnąca rolą ekologii, zakłady pogrzebowe zmuszone są do korzystania z nowoczesnych i innowacyjnych rozwiązań. Przez prezentacje coraz to nowszych i bardziej dopracowanych ekologicznych modeli autokarawanów można domniemywać, iż domy pogrzebowe chętniej decydują się na zakup samochodów pogrzebowych z silnikami hybrydowymi lub elektrycznymi.

Autor

kontakt@funerology.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *