Księga kondolencyjna

Dawniej księgi kondolencyjne wystawiane były głównie podczas pogrzebów osób znanych lub zmarłych w wyniku katastrof. Obecnie, te osobliwe pamiętniki spotyka się także w trakcie prywatnych uroczystości rodzinnych, nawet wtedy gdy żegnana …

Pochówek wertykalny – zmarli pochowani na stojąco

Niektóre rozwiązania z branży funeralnej stanowią pewne innowacje. Choć nie są stosowane w wielu miejscach na świecie, mogą stanowić pewien wymuszony trend w przyszłości. W dzisiejszym artykule opiszemy dość ciekawą koncepcję …

Rekonstrukcja twarzy za pomocą druku 3D

Bardzo często koniec życia wyznaczają czynniki od nas niezależne, między innymi tragiczne w skutkach wypadki. W 2020r., tylko w wypadkach samochodowych zginęło 2 480 osób. Jednak nagłych śmierci było znacznie więcej. W takich …

Przedsiębiorcy działający w branży pogrzebowej, podobnie jak i inne firmy, starają się dotrzeć do swoich klientów poprzez przeróżne formy reklamy.  Jednak z uwagi na charakter swoich usług, reklamy na które decyduje się dom pogrzebowynie są tak intensywne, jak otaczające nas na co dzień reklamy np. produktów spożywczych czy kosmetyków. Odbiorcy usług pogrzebowych to najczęściej osoby pogrążone w żałobie, więc i sposób prezentacji reklam jest odmienny.

Zakład pogrzebowy – reklama społeczna

Najczęściej, gdy zakład pogrzebowy chce zostać zauważony przez klientów, decyduje się na tzw. reklamę społeczną. Reklamy zakładów pogrzebowych mają dzięki temu inny wydźwięk, najczęściej skłaniający do zastanowienia. Najbardziej znanymi są wśród nich reklamy wielko powierzchniowe skierowane do kierowców. Ich zadaniem poza reklamowaniem usług firmy pogrzebowej jest  jednoczesne zachęcenie kierowców do odpowiedzialnej i bezpiecznej jazdy.

Dom pogrzebowy a reklama w telewizji

W przeciwieństwie do innych firm, które niezwykle chętnie korzystają z reklam telewizyjnych, branża funeralna bardzo rzadko sięga do tej formy kontaktu z potencjalnymi klientami. Dzieje się tak z uwagi na odczucia odbiorców, którzy nie są oswojeni, by media poruszały temat śmierci mogącej dotyczyć ich bliskich. Telewizja kojarzy się większości odbiorców z rozrywką. Jest też cennym źródłem informacji, jednak wciąż przede wszystkim odbiorca telewizji kojarzy ją z relaksem. Firmy pogrzebowe obawiają się, że z tego powodu reklama w telewizji mogłaby stać się antyreklamą i zamiast pomóc firmie, mogłaby jej zaszkodzić.

Przykłady reklam zakładów pogrzebowy

Przykładami nietypowych sposobów promowania działalności domów pogrzebowych są:

  • Reklama zamieszczona przy wiadukcie kolejowym w Gdyni z hasłem „zapnij pasy jedź bezpiecznie, do nas jeszcze zdążysz”;
  • Reklama zakładu pogrzebowego z Kanady, który na bilbordzie opublikował slogan „text and driver – funeral home”;
  • Dom pogrzebowy z Zimbabwe reklamował się dość specyficznym hasłem i choć kraj jest odległy, to warto przemyśleć jego przesłanie, bo może być prawdziwe także u nas – „jeśli Twoja rodzina nie wie, co Ci dać na urodziny, jak możesz oczekiwać, że będzie wiedziała, czego pragniesz na Twoim pogrzebie;
  • dość kontrowersyjna kampania reklamowa angielskiego domu pogrzebowego wykorzystująca podobieństwo kształtu trumien do desek surfingowych,
  • reklama sieci amerykańskich zakładów pogrzebowych, w formie rozmowy syna z matką w kuchni, która w późniejszym kadrze pokazuje mężczyznę kopiącego miejsce na stojącą obok trumnę w swoim ogródku.

Przykłady reklam firm działających w branży funeralnej

Również pozostałe firmy działające w branży pogrzebowej, lecz nie będące zakładami pogrzebowymi, potrafią zaskoczyć odbiorców swoimi reklamami:

  • kalendarz producenta trumien – od 10 już lat wydawane są kalendarze, na których producent trumien prezentuje trumny i nagie modelki,
  • oferta pracy leżenia w trumnie – być może faktycznie zakład pogrzebowy planował zatrudnienie statysty, ale można też uznać, że w efekcie wyszła z tego nietypowa… reklama.

Autor

kontakt@funerology.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *